Zi_01_main_1600x1600

本作は、複数枚の透過ディスプレイを重ねて用いることで立体的なレイヤー表現を可能にする映像投影デバイス。2D映像に物理的な奥行きを付与することで、視点や時間といった情報が付帯し、鑑賞者は映像の中に物性を見出す。

制作の着想は、1933年にウォルト・ディズニー・カンパニーのアブ・アイワークスが発明した「マルチプレーン・カメラ」に遡る。マルチプレーン・カメラは、本来平面的な絵に三次元的な奥行きを与えるための映画撮影技法だ。我々はその原理を現代のディスプレイ技術に応用し、映像表現の新たな可能性を追求した。

This work is a projection device that enables three-dimensional, layered imagery by stacking multiple transparent displays. By adding physical depth to 2D footage, information such as viewpoint and time becomes embedded, and viewers can perceive a sense of materiality within the image.

The concept traces back to the multiplane camera invented in 1933 by Ub Iwerks at the Walt Disney Company. The multiplane camera is a cinematographic technique that gives three-dimensional depth to otherwise flat artwork. We apply that principle to contemporary display technology to pursue new possibilities in moving-image expression.

house_1920x1080Zi_02_moviesampledisney
TN_04949_r
TN_04951_r
TN_04950_r
TN_04952_r

Other works

KOETABI_01_1800x600
ToFuiEgoEris_01_1800x600